otwórz widżet facebooka

Niedźwiady jeszcze w tym roku

Dodano 30 marca 2009, wpis archiwalny

Droga Mchy – Niedźwiady – Borek Wielkopolski stanowi ważne ogniwo w układzie komunikacyjnym województwa wielkopolskiego. Łączy trzy powiaty – śremski, jarociński i gostyński oraz stanowi połączenie do Książa Wielkopolskiego i do Borku Wielkopolskiego. Od długiego czasu użytkownicy drogi narzekali na trudne warunki jazdy spowodowane spękaną nawierzchnią asfaltową, z licznymi wybojami. Także szerokość trasy dojazdowej do obiektu mostowego na rzece Czarny Rów nie odpowiadała parametrom technicznym dla tej klasy drogi. Stale pogarszający się stan mostu oraz niewystarczająca szerokość jezdni utrudniały przejazd, a także stanowiły zagrożenie dla użytkowników drogi oraz zwiększały ryzyko kolizji. Powiatowa inwestycja będzie kosztowała łącznie ponad 985 tys. zł. Ponad 36 tys. zł powiat wydatkował już w roku ubiegłym, zlecając opracowanie dokumentacji technicznej, operatu wodno – prawnego, mapy itp. Tegoroczne przedsięwzięcie pochłonie blisko 950 tys. zł. Z tej kwoty ponad 400 tys. zł będzie pochodziło z rezerwy ministerstwa infrastruktury, drugie tyle - z budżetu powiatu jarocińskiego.

Przebudowa mostu na rzece Czarny Rów Ia łącznie z przebudową drogi dojazdowej w miejscowości Niedźwiady polegać będzie na: zmianie konstrukcji mostu na ustrój niosący gruntowo-powłokowy z blach falistych opartych na fundamencie kruszywowym; poszerzeniu szerokości jezdni na moście do 5,5 m (szerokość między barierami wyniesie 7,5 m); obustronnym poszerzeniu poboczy na przebudowywanym moście do 1,5 m; dwustronnej wymianie barier ochronnych o dł. 28 m; prawostronnym poszerzeniu dojazdów do mostu o 1,3 m do szerokości 5,5 m (z 4,2 m); wzmocnieniu konstrukcji jezdni polegającej na: ułożeniu warstw wyrównawczych z masy mineralno-bitumicznej po uprzednim sfrezowaniu części jezdni w celu nadania odpowiednich dwustronnych spadków poprzecznych tj. i = 2% oraz ułożeniu nowej warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o gr. 5 cm; przesunięciu osi jezdni o 0,65 m; obustronnym poszerzeniu poboczy do min. 0,75 m; odmuleniu istniejących rowów.

×